فريق العمل, cv experts

 

About GulfInk International, Ltd.

Our Story

Gulfink was founded by a blend of experienced Canadian entrepreneurs and students who came to Canada and the US seeking professional education. It all began in 2008 when an MBA student from Saudi Arabia met a Canadian businessman during class discussion at Simon Fraser University, Vancouver, Canada. The students exchanged ideas and discovered the need to create value to individuals seeking employment in the Middle East. The team then attracted a professional writer, graphic designer, and a web developer to start the first fully dedicated CV writing company in the Middle East. Since then, GulfInk’s professionals have been serving the Middle East region with professional services. While we are headquartered in Canada, our staff and experts are available across the Middle East with passion to serving everyone.

Our Mission

Our team recognized a real need for advancement in employment services and add value to the job market. With the recent economic boom in the region, multinational firms have established branches all across the region and invested billions of dollars in human resources. Most of those firms have relied almost completely on foreign staff and professionals hired abroad. We believe this was not an indication of lack of domestic talent in the region. Rather it is attributed to the foreign candidate’s ability and training to brand themselves through professionally-written CV’s, cover letters, interview coaching and other modern communications such LinkedIn.

Therefore, to give candidates local to the Middle East region a competitive advantage, professional writing and interview preparation services need to be made accessible. This is our Mission at GulfInk!

 عن جولف إنك انترناشونال

قصتنا

تم تأسيس مكتب جولف إنك من فريق مبدع يتكون من رجال إعمال كنديين و طلاب عرب ابتعثو للدراسة في الخارج. القصة بدأت عندما إلتقى مبتعث سعودي خلال حلقة نقاش ظمن درس إدارة أعمال في جامعة سيمون فريزر مع رجل أعمال كندي. حيث تبادل الإثنان الأفكار ليتوصلوا إلى استنتاج ألا وهو حاجة منطقة الشرق الأوسط أو الخليج بصورة خاصة لخدمات إحترافية تساعد الباحثين عن عمل. في سنة ٢٠٠٨، تم تشكيل الفريق من خبير كتابة كندي و مصمم و مطور ويب لإطلاق أول موقع في الشرق الأوسط مخصص بالكامل لتوفير خدمة كتابة إحترافية للسير الذاتية و الخطابات المرافقة. و من ثم تطور فريق العمل ليضم عدة خبراء من مجالات مختلفة. مكتبنا الرئيسي في كندا و لكن خبراءنا موجودين في كل مكان بالمنطقة لخدمتك

 رؤيتنا

فريق العمل في جولف إنك يرى وجوب توفر خدمة إحترافية تساعد المتقدمين على الوظائنف من التميز و المنافسة من خلال إظهار قدراتهم الحقيقية بصورة تميزهم عن غيرهم. من الواضح إن في العقد الأخير، تمكنت عدة شركات عالمية من إيجاد الأسباب للتمركز في منطقة الشرق الأوسط و الخليج العربي بصورة خاصة. مع توسع مشاريع هذه الشركات في المنطقة بدا من الواضح و للأسف الشديد أن هذه الشركات تفضل تعيين موظفين من خارج المنطقة لا لعدم وجود مبدعين في منطقة الخليج ولكن ببساطة لأن المرشح الغربي يستطيع تقديم نفسه بصورة أكثر تميزا من خلال خطابات سير ذاتية و خطابات أخرى مكتوبة بصورة أكثر إحترافية من المرشح العربي، مع إن كلاهم لديه نفس مستوى القدرات و الخبرات العملية. و من هذا منطلق، ارتأينا هذه الخدمة و الرسالة في جولف إنك إذ نحن و خبراءنا نكرس قدرتنا الاحترافية في خدمة المواطن العربي في التميز و المنافسة